maandag 9 november 2015

Ik wil mijn oude lichaam terug!

Vandaag iets heel persoonlijks.
Vanaf kleins af aan heb ik er aanleg voor om heel snel aan te komen. Iedereen kan wel eens een keer snoepen, maar ik moet er echt wat voor doen wil het niet ergens op mijn lichaam te zien zijn. Ik had zo'n rot jaar gehad in 2011, in 2012 ging ik hier wat aan veranderen! Ik viel 33 kilo af. Toen ik niet meer af wilde vallen, kwam ik die 3 kilo aan, wat vrij normaal is, maar de 30 kilo bleef er netjes af.
2011
eind 2012
 
Vorig jaar ging het nog, maar er waren dingen die ik totaal niet meer leuk vond. Ik had steeds minder zin in de teamsport die ik deed door verschillende oorzaken. Ik kwam 5 kilo aan en zat op 70 kilo. Ik baalde hier erg van, en kwam steeds dieper in een neerwaardse spiraal. |Dit was het begin van het einde, zo voelt het. Ik begon 2015 met de sportschool, niet omdat ik goede voornemens had, maar omdat er een mooie aanbieding was en ik sowieso al besloten had om na het seizoen mijn teamsport vaarwel te zeggen en te gaan fitnessen, om wel in beweging te blijven. Met vallen en opstaan ga ik nog steeds meestal 2 keer per week, maar mijn neerwaardse spiraal blijft. Eerst mijn oma en later overleed mijn opa, 2015 is gewoon een rot jaar! Ik eet gewoon gezond omdat ik mezelf dat al in 2012 had aangeleerd, tuurlijk eet ik met speciale gelegenheden best wel eens iets lekkers. Toch blijft mijn gewicht toenemen en zit ik alweer op de 75 kilo. Gewoon. Niet. Oke. Ik moet uit die depressieve neerwaardse spiraal. Ik zag alles negatief, bleef het liefst binnen in een zo groot mogelijke badjas zodat niemand me ziet. Ik heb gewoon besloten dat ik elke week 3 keer moet sporten. Toch extra aandacht geven aan mijn voeding en veel leuke dingen moet doen. Ik zie niet meer alles zo negatief, maar op momenten zeker nog wel. Ik moet me ook minder op gewicht focussen, maar zo ver ben ik nou eenmaal nu nog niet. Het gaat me lukken, ik ben nog altijd 20 kilo lichter dan vroeger, en toen ging het ook allemaal prima, dus ik kan dit. Ik wil gewoon weer zijn zoals eind 2012, heel 2013 geweest is! Mensen die het herkennen? Tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten