dinsdag 29 september 2015

kleine shoplog voor de vegan challenge

Ik ben nog even naar de ekoplaza en naar de markt geweest laatst voor een paar dingen voor de vegan challenge. Gewoon omdat het lekker is, en om het voor mezelf wat makkelijker te maken.
De honing kocht ik eigenlijk niet voor de challenge, maar gewoon omdat de mijne bijna op is. Verder kocht ik 2 smeersels van tartex voor op brood, en een dadel appel peer stroop bij eko plaza. 

Bij de notenboer op de markt kocht ik rozijnen, cranberries, gedroogde banaantjes en een zakje gekruide noten. deze noten zijn mijn favoriet! De banaantjes ken ik nog niet en de andere gooi ik graag in mijn yoghurt (deze maand soja yoghurt).
Ik kocht nog 2 kilozakken rode linzen (ik wou er maar 1, maar de tweede was voor de helft, en houdbaar tot 2017), een kilozak bulgur, 2 bosjes kruiden (munt waar ik ook al een kop thee mee gezet heb en koriander) en een fles rozenwater om mee te koken. ik heb geen idee wat ik ermee ga maken, maar dat komt nog wel!
Verder zal ik natuurlijk zo veel mogelijk verse groenten etc halen tegen oktober. ik heb al linzen en andere peulvruchten in huis, bak zelf brood, heb nu een redelijke keuze in beleg (zoet, notenpasta's, hummus, tartex smeersels). Lekker een voorraadje soep ingevroren, voor het gemak! verder nog bruikbare tips? dan hoor ik het graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten