dinsdag 13 oktober 2015

De markt

Tegenwoordig doen de meeste mensen alle boodschappen bij de supermarkt, handig, alles in 1 winkel. Ik woon midden in het centrum dus loop regelmatig op zaterdag even naar de markt om daar wat dingen te kopen. Vooral groente en fruit, het ziet er vaak geweldig uit, is goedkoop, de mensen zijn vrolijk en vriendelijk en vaak kunnen ze je goed adviseren, omdat ze maar een soort product verkopen.
Deze hele zak fruit krijg je voor 5 euro, de paprika zak voor 2,50. Er zitten vrij kleine paprika's in, want die verkopen minder goed. Mij maakt het niet uit, dat ze niet perfect zijn, of wat kleiner, dan gebruik ik er wel een extra. Er zitten soms wel 17 tot 20 paprika's in!!! voor 2,50!
Verder gewoon wat groenten, lente ui, wortels, bieten, broccoli en een van mijn favo vruchen, KAKI! Heerlijk! Ik heb ze ooit ook wel eens bij de aldi gekocht, maar die vond ik niet lekker, op een of andere manier trok heel mijn mond ervan samen. Hier op de markt zijn ze alijd heerlijk, ik haal ze al jaren.

 Ze hebben ook vaak als het het seizoen is verse vijgen (yum), af en toe leuke aanbiedingen in groente of seizoensfruit, de grote actie tassen, de kleine of misvormde paprika's etc, mij maakt het niet uit, groente en fruit hoeft niet perfect te zijn, zo is de natuur.
Mijn moeder kwam me zaterdag nog 2 tassen brengen. Als je komt wanneer ze gaan opruimen gaat alle gesneden groente erg goedkoop weg. Ze nam zelfs 2 tasjes mee, per tasje ben je zo'n 5 euro kwijt. Dus voor een tientje krijg je 8 bakken rauwkost (normaal is het 2 voor 5 euro, dus dit is al 20 euro normaal), 2 zakken voorgekookte bieten, 2 zakjes snijbonen, 2 zakken krieltjes, 1 zakje aardappelschijfjes, een zak raapstelen en een grote zak sla.

Ik ben een groot fan van de markt, niet alleen de groente en fruit kraam, ook de notenboer, de kippenboer, de viskraam, het meeste wel! Ik koop alleen nooit kleding op de markt, omdat je dit niet kunt passen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten